گزارش تصويري تقدير از استاد حسين مسرت در كنسرت ليلي و مجنون

یزدفردا :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در یک اقدام فرهنگی اجرای کنسرت فاخر و ارزشی لیلی و مجنون را د رشب دوم به اندیشمند فرزانه جناب آقای حسین مسرت تقدیم نمود و طی لوحی از ایشان قدر دانی نمود باشد که نوجوانان استان بدانند که مردم یک نویسنده و پزوهشگر واقعی را چقدر دوست دارند در قسمتی از این لوح چنین آمده بود


دانشمند فرزانه و انديشمند گرامي جناب آقاي حسين مسرت


بیش از سی سال پويش و پژوهش و جستن و واكاوي آن جناب گرانقدر، در بستر تاريخ و فرهنگ و ادب ايران زمين و ديار باستاني و تمدن ساز خودمان، يزد، چيزي نيست كه ما و هر تحسين گر و تقدير گر ديگري بتواند به سادگي آن را ادا نمايد. كشف دانش و آموزه هاي ديرين نياكان ما و پژوهش پيرامون بينش بزرگان نام آور اين مرز و بوم و يا گمنامان تاثير گذاري كه منشا اثراتي نيك و شايسته براي جامعه ديروز و امروز ما بوده اند تلاشي ما نا وار زنده بوده است كه منجر به خلق و تاليف بيش از 20 عنوان كتاب و رساله و بيش از 500 مقاله علمي، آموزشي در زمينه هاي ياد شده گردیده و نمي توان آن را تقديري ساده گفت و گذشت.


در منقبت بزرگان بلند مرتبه بايد تاسي جست به اشارت و سخن بزرگاني از همين دست و در منقبت شمای بزرگوار همين بس كه استاد دانشمند جناب آقاي ايرج افشار گفته است :


"آقاي حسين مسرت جهانيست، بنشسته در گوشه اي ..."


تنها قصدمان اين بود تا به عنوان گذرنده اي كه از جاده حقيقت گذر مي كند، سرفراز آورده و روشنگر بخشي از اين جاده را كه با فروغ ايزدي جانش، مبادرت به زدودن تاريكي اهريمن نا آ گاهي كرده است را خاضعانه و صميمانه سلام و سپاس گوييم.


و اینک هم كلام با فرزندان و نوباوگاني كه لازم است راه روشن رستگاري را با يافتن علم و هنر طي كنند، صميمانه آرزو داريم تا اين جهان روشن ضمير، سال هاي سال به گرد خورشيد حقيقت گردش كرده و تجلي نور آگاهي و بينش را براي همه ما داشته باشد و بماند. آمين


علیرضا جلالی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

و اما گزارش تصویری












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا